Stopp søtsuget!

Stopp søtsuget!

Er du av typen som stuper med hodet først ned i iskremboksen eller godteposen? Følg disse fem rådene for å motstå søtsuget!

1. Drikk masse vann
Lysten på snacks og søtsaker rett etter du har spist, kan tyde på at du er dehydrert. Drikk et glass kaldt vann og se om søtsuget forsvinner.

2. Puss tennene
En tannpuss sender signaler til hjernen om at du er ferdig med å spise på en stund. Og har du i tillegg en frisk mint-smakende munn ønsker du kanskje å beholde den en stund?

3. Gå en tur
Selv bare en liten spasertur rundt kontorpulten, eller noen få minutters trening kan fort få tankene vekk fra snop.

4. Bruk mobilen
Ifølge mateksperter varer søtsuget kun i fem minutter. Så når det verste suget slår til, ring noen og hold deg opptatt disse fem minuttene.

5. Ty til alternativ snacks
Når søtsuget inntrer kan det være lurt å ha en gulrot eller et knekkebrød liggende som alternativ. Det metter litt ekstra i magen, samtidig som du forhåpentligvis ikke lenger er like sugen på søtsaker.


Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Lise Eriksen

Lise Eriksen

25, Alstahaug

Jeg heter Lise og kommer fra en liten plass som heter Tjøtta på Helgelandskysten. Jeg har bodd i Tromsø i 6 år og har nå flyttet hjem mot mitt distrikt hvor jeg kommer fra. Jeg blogger om min hverdag og slikt som faller meg inn. Slanking, mote, jobb, venner og hobby!

Kategorier

Arkiv

hits